Říjen 2011

Jeanette's the 15th Anniversary Gallery: Tomb Raider I - Featuring Lara Croft

31. října 2011 v 21:29 | Jeanette |  Tomb Raider I: Featuring Lara Croft
První Tomb Raider spatřil světlo světa v roce 1996. Původně byl pro herní konzoli Sega Saturn, až o něco později následovaly verze pro PC a PSX. Znamenal revoluci hned v několika ohledech: Tomb Raider byl jako jedna z vůbec prvních her plně funkční na bázi 3D enginu (což znamenalo pohybovat se v prostoru a vnímat ho všemi třemi rozměry - hloubkou, výškou a délkou; mohli jsme narážet do zdí, otáčet se za nějakým objektem...). V Tomb Raider se podařilo geniálně propojit prvky hned tří typů her: plošinovky (skákání), akční hry (střílení a boj) a logické hry (řešení puzzlů). Tyto tři herní typy se spojily v jeden a dokonale se prostřídaly, mnohdy jsme museli zkombinovat i více typů najednou, což jen přidalo na hratelnosti a zábavnosti hry. Hra navíc podporovala slabší grafické karty, tekže nemusela fungovat jen na tehdy opravdu nových počítačích (byla spustitelná jak pod DOS systémem tak pod systémem Windows). Všechny tyto funkce navíc z pozice hráče umožňovaly zcela nový pohled na hru: vzniká hra z pohledu třetí osoby. To znamená, že díky 3D enginu vidíme celou postavu, již ovládáme, po celou dobu hraní před sebou a můžeme jí otáčet (narozdíl od pohledu z první osoby, kde vidíme jen ruce postavy, kterou ovládáme - například Hexen, Counter Strike, Half-Life, a narozdíl od pohledu z druhé osoby - tj. pohled "shora" - např. Heroes). Tomb Raider je navíc první hrou s čistě ženskou hrdinkou - role ženy už není druhořadá, ale už se děj točí jenom kolem ní a mnohdy získává nadvládu nad muži. Díky tomu se Lara Croft pro mnoho žen a dívek stala symbolem ženské nezávislosti.

Podle statistik z prodaných kopií z roku 2009 si Tomb Raider zahrálo celkem 7, 5 milionů hráčů. Je to nejprodávanější TR z celé série.

S Larou jsme se vydali do Peru, Řecka, Egypta a objevili jsme bájný ostrov Atlantida. Také jsme poznali svého prvního hlavního nepřítele a tím byla Jacqueline Natla. Lara se nám představila v roztomilém drdůlku, v tyrkysovém nátělníku a khaki kraťasech, které se staly jejími charakteristickými znaky pro příštích pár let (stejně jako její legendární hrudník, cílevědomá povaha a schopnosti olympijského atleta).

Lara se do srdcí hráčů okamžitě zapsala. Dokazuje to i fakt, že Tomb Raider je dodnes i se svým zastaralejším ("kostkatým", ale přesto nadále okouzlujícím) enginem nejoblíbenějším dílem ze série.



Jeanette's Tomb Raider the 15th Anniversary Special Gallery

31. října 2011 v 18:04 | Jeanette |  Tomb Raider - Co se jinam nevešlo
31. říjen. Ten den je magický. Už jen pro Američany tím, že se oblečou do příšerných masek, chodí od domu k domu s košíčky a škemrají o sladkosti. Ano, mám na mysli Halloween. Ale na ten pro dnešek úplně zapomeňte. Myslím, že pro nás je 31. říjen významný něčím úplně jiným (a méně zameričtělým).

Dnes je tomu přesně 15 let, co světlo světa spatřila hra Tomb Raider. Všechno to začalo v roce 1996, kdy přišel přelom v oblasti počítačových her, systémy už byly schopné spouštět hry na 3D bázi a počítačové hry se pomalu začaly usazovat jako běžný způsob trávení volného času. Když už začínali být všichni pomalu přesvědčeni o tom, že jim budou navěky vládnout jen muži a jejich ocelové nervy a zbraňě a že ženy zůstanou jen v rolích zachraňovaných nebo nepřátelských, objevila se ona...

Lara Croft. Jsou tací, kteří to jméno nemohou vystát kvůli některým Lařiným charakteristickým rysům a na druhé straně jsou tací, kteří k tomu jménu mají právě kvůli těmto věcem stejně posvátnou úctu jako měli starověcí Řekové k bohyni Athéně. Zejména pokud patříte k té druhé skupině, pak byste na tento den neměli zapomenout...

Můžete ho oslavit společně s TR fanoušky 5. listopadu v Praze na fanouškovském srazu, nebo si můžete výročí Tomb Raider připomenout jinak. Ale taky můžete udělat obojí.

Já jsem se rozhodla pro takovou neobvyklou oslavu. Stejně jako tvůrci a umělci z oblasti Tomb Raider, kteří vytvořili galerii k patnáctému výročí hry, i já jsem se rozhodla vytvořit takovou svou vlastní, malou, obrázkovou sadu (i když už asi ne tak umělecky hodnotnou, jako je ta od skvělých umělců galerie k 15. výročí). Ke každému dílu Tomb Raider jsem vytvořila speciální obrázek, který by měl připomenout jedno z dobrodružství Lary Croft. Budu postupně přidávat každý den jeden obrázek a obrázky budou přidávány chronologicky. Máte-li tedy nějaký svůj oblíbený díl, můžete přesně odhadnout, který den s ním budeme oslavovat patnáctiny hry...

A který díl by se hodil pro dnešek? To je myslím naprosto a bez debaty jasné - 15 let na den přesně je na světě první Tomb Raider. Dnes si tedy zaslouží zveřejnit právě on. Ale na to si budete muset počkat do večera...

Jeanette's Tomb Raider the 15th Anniversary Special Gallery


Tomb Raider I :
Featuring Lara Croft

Tomb Raider II:
Starring Lara Croft

Tomb Raider III:
Adventures of LC

Tomb Raider IV:
The Last Revelation

Tomb Raider V:
Chronicles

Tomb Raider VI:
The Angel of Darkness
Tomb Raider VII:
Legend
Tomb Raider: The
10th Anniversary
Tomb Raider VIII:
Underworld
Jeanette's
PNG Gifts

TR Anniversary - Lokace a levely

30. října 2011 v 17:33 | Jeanette |  Tomb Raider: The 10th Anniversary
V Tomb Raider Anniversary jsme se v rámci příběhu podívali hned na několik zajímavých míst: nejprve (a vůbec poprvé) jsme Laru spatřili na Kalkatě v Indii, kde se sešla s Larsonem a seznámila se s Jacqueline Natlou, která pro Laru měla zajímavou nabídku (ale jak víme, Lara si později uvědomila, že s nějakými falešnými zakázkami si na ni nepřijdou, a později se vydala v pátrání na vlastní pěst). Dále nás kroky zavedly skrz město Vilcabamba do Peru, Řecka a Egypta, kde jsme se podívali do hrobek vládců Atlantidy a dokonce jsme navštívili i samotnou Atlantidu (kterou se nám chtě nechtě podařilo zničit a pohřbít i s její sobeckou vládkyní). A nakonec nezapomeňme na Cornwall, kde Lara přebývá, pokud není zrovna na cestách...

Peru

Do Peru se Lara vydává na základě geografických údajů od Jacqueline Natly. Stopy ji dovedou až ke ztracenému (a znovu nalezenému) Inckému městu Vilcabamba, odkud vede cesta přímo k hrobce Qualopeca, jednoho z Triumvátu Atlantidy. Přes město Vilcabamba chce Lara projít s průvodcem, ale ten přijde o život hned na začátku během divokého útoku hladových vlků. Laře nezbývá, než se vydat na cestu zcela sama...
Zatímco je v domnění, že artefakt Scion získává pro Natlu, která jejím schopnostem důvěřuje, netuší, že její zlomyslní kumpáni ji celou cestu sledují... V Peru se Lara setkává s prvním potenciálním nepřítelem - Larsonem Conwayem

Nepřátelé: netopýři, divocí vlci, medvědi, raptoři, tyranosarus Rex

Charaktery: Průvodce, Larson Conway

Arzenál: dvojice pistolí, brokovnice

LEVELY

1) The Mountain Caves (Horská jeskyně) - Time Trial: 6 minut
2) City of Vilcabamba (Město Vilcabamba) - Time Trial: 7 minut
3) The Lost Valley (Ztracené údolí) - Time Trial: 15 minut
4) Tomb of Qualopec (Qualopecova hrobka) - Time Trial: 13 minut

Koncepty z Peru



A zase ta Croft...

30. října 2011 v 2:08 | Jeanette |  Co je nového?
... v záhlaví.

Tradičně vás nebudu upozorňovat na nový design, protože máte vlastní oči. Jenom vám zodpovím jednu otázku: proč?
Ne snad, že by se mi design od Lufí nelíbil (ba naopak, rvalo mi srdce ho sundavat), ale zdálo se mi, že to tady pomalu vypadá jako na matějské pouti. Články, záhlaví i menu hrálo všemi barvami, písmo v menu bylo až příliš ozdobné a menu bylo navíc přeplněné obrázky. Podle mě je jednou z funkcí dobrého designu přehlednost. Není tady sice vyloženě uklizeno, ale myslím, že se mi povedlo to tady trošku "zkrotit" a vypadá to malinko lépe.

Vás, kteří mě (a zejména můj blog) znáte roky, možná nový design praští do očí a nebude vám připadat zas tak nový. Ano, základ jsem si vypůjčila ze svého starého blogu o Tomb Raider. Tohle byl přesně design, se kterým jsem s blogem skončila :) Není to vůbec nějak naschvál, žádná nostalgie, jenom jsem si říkala, že by to chtělo změnu, hledala jsem, do kterých barev design sladit, až opět zvítězila hnědá. Předchozí záhlaví se nabízelo... Jenom jsem ho malinko poupravila. U předchozího designu jsem se nedivila, pokud by někomu vadila šedivá nebo některá z dalších barev, ale i když je teď blog celý oranžovo hnědý, myslím, že tato barva bude vadit jenom minimu lidí...
Navíc jste si asi už všimli, že je to má oblíbená barva :) Blog jsem do ní oblékla asi potřetí (vzpomínáte si na oranžovo-hnědý design s CSI Miami? Pokud ne, klidně si ho můžete připomenout v článku o starých designech).

Z menu zmizelo několik položek a trošku prořídlo. Není tam Singl týdne, ale hlasovat o Singl týdne se bude dál, jenom už se nebude zobrazovat v menu (přiznejte se - kdo z vás si ho alespoň občas pouštěl? :))

Přikládám názorný screenshot, kdyby se snad něco zobrazovalo špatně...


Samozřejmě nezbývá nic jiného než se zeptat na váš názor :)

Klasika je vzkříšena, volejme hurá!

29. října 2011 v 23:09 | Jeanette |  Tomb Raider - Zajímavosti
PlayStation pařmeni, vlastníci herních konzolí PlayStation 3 a PlayStation Portable, až odlepíte prsty od svých návykových přístrojů, měli byste věnovat pozornost následující zprávě.

Možná jste tuto informaci zaregistrovali u Charlie, která se před nedávnem zmínila o webu PlayStation Network (a vlastně i já jsem si web pořádně prohlédla až po jejím upozornění). Proto tato informace nemusí být právě aktuální, nicméně po mém dnešním testování můžete věřit, že je skutečně prakticky ověřená :) Klasické Tomb Raidery od tvůrců Core Design jsou zpátky v našich malých či větších herních krabičkách a dovoluji si tvrdit, že zkušenosti a informace vám mohu přinést přímo z první (a mám na mysli tu vlastní) ruky.

Po dnešku vám mohu potvrdit, že skutečně je možné zahrát si na nejmodernějším PlayStation 3 či na malém, přenosném PSP klasické díly Tomb Raider a to konkrétně Tomb Raider z roku 1996 a Tomb Raider v pořádí pátý, tedy Chronicles. Ovládání se může na první dotek zdát trošku krkolomné, ale - a tak je to samozřejmě u všeho - jde o zvyk. Jejich získání není vůbec složité, stačí se zaregistrovat na PS Network a ze svého PS kreditu obětovat pár korun. Za půl hodiny můžete hrát.

Ostatní díly jako TR 2, TR 3 a TR 4 jsou dostupné jen přes "custom firmware", což je způsob nespolehlivý a hlavně nelegální - stažením z torrentu (je to zkonvertování hry počítačové přes speciální program a musíte mít přizpůsobený software - alespoň u PSP - aby bylo možné hru spustit a navíc její chod není úplně jistý a spolehlivý).
Uvidíme, možná se po několika měsících od tvůrců dočkáme i ostatních dílů. Upřímně doufám, že ano!

AKTUALIZOVÁNO (30.10., 14:50) - Nedalo mi to. Prostě jsem nevěřila tomu, že by ke stažení na konzole PS byly jen dva klasické díly. Nebo je to možná náhoda a další díly se objevily až dnes? Každopádně jsem se ponořila do hlubin PS Network a prolezla ho doslova vlásek po vlásku. Vyplatilo se. Zjistila jsem, že všech pět klasických Tomb Raiderů, pět báječných her, které by bylo škoda zahodit jen proto, že jsou na starší konzole či operační systémy, si můžeme zahrát jak na PSP, tak na PS3. A to za vskutku velmi dobré ceny...

Které Tomb Raidery je možno si zahrát?
Ačkoliv článek vás samozřejmě měl upozornit na možnost zahrát si klasické díly od Core Design, dávám výčet všech Tomb Raiderů, které je možno spustit na PlayStation a které jsou aktuálně v nabídce PS Network.

Tomb Raider
Dostupné pro: PS3, PSP
Cena: 160 kč
Způsob spouštění: stažení, nainstalování a spouštění z paměťové karty
Tomb Raider: Starring Lara Croft
Dostupné pro: PS3, PSP
Cena: 160 kč
Způsob spouštění: stažení, nainstalování a spouštění z paměťové karty
Tomb Raider: Adventures of Lara Croft
Dostupné pro: PS3, PSP
Cena: 160 kč
Způsob spouštění: stažení, nainstalování a spouštění z paměťové karty
Tomb Raider: The Last Revelation
Dostupné pro: PS3, PSP
Cena: 160 kč
Způsob spouštění: stažení, nainstalování a spouštění z paměťové karty
Tomb Raider: Chronicles
Dostupné pro: PS3, PSP
Cena: 160 kč
Způsob spouštění: stažení, nainstalování a spouštění z paměťové karty
Tomb Raider: Legend
Dostupné pro: PS2, PSP
Cena: asi 400 kč
Způsob spouštění: stažení, nainstalování a spouštění z paměťové karty nebo koupit si UMD disk
Tomb Raider: Anniversary
Dostupné pro: PS2, PSP
Cena: 499 kč
Způsob spouštění: stažení, nainstalování a spouštění z paměťové karty nebo koupit si UMD disk
Lara Croft and the Guardian of Light
Dostupné pro: PS3
Cena: ??
Způsob spouštění: stažení, nainstalování a spouštění z paměťové karty

Další informace, ať už o hrách nebo o tom, jak hru do své konzole dostat, získáte na českém webu PlayStation Network.

Level: Říjen 10/1998

29. října 2011 v 19:14 | Jeanette |  Tomb Raider III - Články v časopisech
Mám pro vás článek z Levelu z října 1998. Je to preview článek (článek o teprve chystané hře, narozdíl od recenze, kde už recenzent popisuje své názory na hru potom, co ji dohrál, preview je spíš plné očekávání a informací, co nového tvůrci plánují). Dočtete se velmi zajímavé věci, prohlédnete si zblízka modelku Lary pro TR 3 a můžete se podívat na zajímavé preview screenshoty, které se přeci jenom trošku odlišují od finální hry (Lara má na určitých místech jiný outfit a jsou vidět nějaké zbraně a vozítka).
Přeji příjemné počtení.



Třináctá komnata vs. Běžec

28. října 2011 v 23:27 | Jeanette |  Singl týdne
Téma dnešního Singlu týdne? Odložené případy.
Já myslím, že každý, kdo tenhle seriál sleduje, vám řekne, že nejvíc na něm miluje ty konce. Ty konce, kde se hraje písnička přesně z roku, kdy se odehrála vyšetřovaná vražda a kde se nakonec ten mrtvý přece jenom objeví, z vděčnosti, že jeho vražda je i po desítkách let vyřešena, že se na něj nezapomnělo...
Já na ten seriál hrozně ráda koukám. Tentokrát mě skutečně napadlo vybrat dva moc pěkné konce a dát je do souboje. Oba jsou krásné, přiznám se, že mi možná i u obou trošku ukáplo, když jsem je viděla poprvé :)

Byrds - A Time To Hate
(Epizoda Třináctá komnata)

Bill Withers - Lean On Me
(Epizoda Běžec)


Která scéna se vám líbí víc?

Priority TR Anniversary? Pohodlnost, uvolnění, plný zážitek ze hry.

28. října 2011 v 21:28 | Jeanette |  PSP a vše okolo
Velmi mile mě překvapilo, když jsem se dozvěděla, kolik z vás má právě rozehraný, nebo má v plánu si rozehrát Tomb Raider: Anniversary na PSP. A musím říct, že mě to samozřejmě mile překvapilo :) Dle vašich názorů soudím, že jsme se asi shodli na tom, že ovládání v TR Anniversary je velmi pohodlné a promyšlené (co se týče samozřejmě PSP verze, musím se přiznat, že o PC verzi bych to asi netvrdila). Rozhodla jsem se už teď (ještě před recenzí) napsat článek o ovládání. Sami můžete uznat, jak příjemně ovladatelná je Lara a třeba vám prozradím několik užitečných triků.

O tom, že dobré ovládání TR: Anniversary není jen náš názor, nás může přesvědčit výňatek z recenze pro PSP na webu Hrej.cz:

"Ani Lara však není bezchybná. Občas se stane, že nevystihnete ten pravý okamžik k odrazu a místo abyste jistě přistáli na hraně skály, chytíte se sotva jednou rukou. Zde přichází na řadu další věc, kterou se povedlo zvládnout na jedničku, tedy ovládání. A nejde jenom o výše popsanou nepříjemnost, jež jde napravit včasným mačkáním příslušného tlačítka, abyste se chytili zase oběma rukama, ale celkově vzato je ovládání navrženo natolik pohodlně, že nehrozí žádné krkolomnosti. Navíc vám přejde naplno do krve hned po několika minutách. Bohužel, k plnohodnotnému ovládnutí hry chybí kvalitnější zpracování kamery, což je zároveň i jedna z podstatných chyb Anniversary. S kamerou lze sice libovolně otáčet, ovšem v momentech kdy je to nejvíce potřeba, čímž mám na mysli hlavně přestřelky s potvorami, zkrátka nemáte čas si hrát s kamerou." (Hrej.cz)

Ano, kamera je samozřejmě téma samo o sobě. Oproti předchozí Legend ale nastává hned několik velmi příjemných změn. Při přestřelkách si skutečně nemůžete vybírat, zda zasáhnete příšeru zleva nebo zprava (ale nad tím byste přece neuvažovali ani v reálném životě, že), nicméně horizont a rozhled jsou nepopsatelně dobře zpracované.
O kameře ale bude řeč až později.


Back in the past...

27. října 2011 v 23:49 | Jeanette |  Počítačová grafika
Je čtvrtek. Víte, co to znamená? Ne? Dobrá. Ve čtvrtek s Lady Nico vyrábíme ty své malinko erotické, zdánlivě nezajímavé (samozřejmě nemusíte otevírat celý článek, pokud se vám nechce...) wallpapery ze Sídla Croftů. Už se to stává skoro tradicí (pro mě teda příjemnou tradicí). Nebojte se, dnes to nebude erotické, spíš kouzelně romantické. Cornwall je totiž neuvěřitelně romantické a inspirující místo. Pro takovéhle situace určitě.

Tentokrát jsme se rozhodly trošku vrátit do minulosti a ukázat "první jiskru", aneb jak začaly vztahy. Jak si můžete všimnout... Vztahy začaly zajímavě. Opravdu romanticky. Nico donutila Alistera odtrhnout se od knihy a jít koupit růži, Alister zase donutil Nico číst. A Jeanette? Ta měla tendenci praštit Zipa vším, co měla po ruce pokaždé, když se objevil poblíž... Vlastně ani sama neví, proč ji tento tajemný hoch s kriminální minulostí tolik rozčiloval. Samozřejmě ji to přešlo, když jí ukázal své hezké stránky.

Dnes jsme to udělaly trošku netradiční formou. Není to jen jeden obrázek, nýbrž hned pět, takže vlastně takový komiks. Má to ukazovat celou situaci i s dějem. Co se odehrává u Jeanette nahoře a u Lady Nico vlevo, se stalo předtím, následuje velký obrázek, a to co je u Jeanette dole a u Nico vpravo následuje jako situace po velkém obrázku. Ale však se v tom jistě vyznáte sami :)
Nebudu vám lhát, dnes jsem na nás pyšná. Daly jsme si opravdu záležet a snažily jsme se navzájem sladit. Podle mě z toho vyšly moc pěkné výsledky. Myslím, že ty obrázky jsou prostě kouzelné :)
Nezapomeňte si je otevřít v plné velikosti. Zejména malé obrázky si tak budete moci do detailu prohlédnout...


Odběr novinek

24. října 2011 v 22:19 | Jeanette |  Co je nového?
Všimla jsem si, že na tento blog chodí spousta lidí, kteří nemají vlastní blog (a mě to velice těší, když vidím, že mám tak široký okruh čtenářů). To, že nemají vlastní blog pro ně znamená, že nikde neuvidí, co a jak často je tady nového. Rozhodla jsem se vám návštěvnost mého blogu trošku zpohodlnit. Abyste pracně nemuseli vjíždět na doménu, zda tu náhodou něco nepřibylo, stačí, když pod menu zadáte do Odběru novinek svůj e-mail. Upozornění o každém novém článku se pak dozvíte z vlastní e-mailové schránky. Myslím, že je to lepší než pracně klikat na mou doménu a dívat se, zda jsem náhodou něco nenapsala :) Postačí přihlásit se do schránky a žádný článek vám neuteče.

Co se týče SB a dalších - ti, kteří vlastní blog si samozřejmě mohou dát blogy, které čtou, do Oblíbených odkazů a nové články se jim ukazují na hlavní stránce blog.cz. Nicméně též vám nic nebrání zadat svůj e-mail :)
Pevně doufám, že alespoň někteří z vás tuto funkci uvítají.

Official Tomb Raider Anniversary Trailer

23. října 2011 v 22:35 | Jeanette |  Tomb Raider Anniversary - Videa
Vím, že tento trailer je už pár let starý. Přesto mě znova uchvátil, když jsem si ho před chvílí pustila. Pojďme se vrátit do roku 2007, kdy jsme byli plní očekávání a nervozity z toho, jak dopadne remake prvního Tomb Raideru... V traileru je prezentován asi nejslavnější level ze hry - Ztracené údolí.


Tomb Raider sbírka po roce? Pořád stejná.

23. října 2011 v 22:09 | Jeanette |  Tomb Raider sbírka
Slibovala jsem nějaké fotky mé Tomb Raider sbírky. Vlastně si uvědomuji, že spousta z vás ani neví, že sbírám věci s Larou Croft. Hlavně ti, kdo mě neznají z předchozího blogu, kam jsem pořád přidávala o mé sbírce nějaké články. Na jeanettesworld jsem toho před rokem pár zveřejnila, ale nijak zvlášť jsem se tím nezabývala...
Takže kdo to nezaregistroval: máte teď plné právo myslet si o mně, jaký jsem hrozný blázen. A já to otevřeně přiznávám, jsem blázen, co se týče Lary Croft. Jak něco vidím a je to dostupné, jdu do toho. Na druhou stranu ale zase veškeré své peníze za to neutrácím, znám své meze a kupuju jen to, co se mi vážně líbí a o čem vím, že to budu používat a cenit si toho. Předražených věcí se také raději vzdám. Nejsem vyloženě sběratelský typ, ale co se týče Lary... To už o mně víte, jak dlouho ji mám ráda a jak moc ji mám ráda. Takže vždycky, když se něco objevilo, koupila jsem si to. A pak se ty věci nějak nahromadily, bylo jich pořád víc a víc, až už se tomu opravdu dalo říkat sbírka.
Asi nejvíc jsem sbírala v letech 2006 - 2009, to jsem byla fakticky posedlá a každý měsíc mi přibývalo asi 5 věcí (taky na to šla celá brigáda - člověk v patnácti si nemusí dělat starosti s dalšími výdaji). Pak už to trošku kleslo, jelikož tady v ČR se moc věcí koupit nedá a na aukru mě každou chvíli někdo přehazoval, takže to taky postrádalo smysl.
Neříkám, že teď nesbírám, ráda bych, ale jsou teď trošku důležitější věci za které utrácet a navíc se toho moc neobjevuje. Nesbírám už tak usilovně. I když možná zase začnu, kdoví :) Některé lásky jsou zkrátka na celý život, pro mě je Lara Croft jednou z nich.

Teď už ale k těm fotkám. Pokud si pamatujete fotky z minulého roku (najdete je také v této rubrice v článku Fotky), pak věřte, že se toho moc nezměnilo. Přibyly možná jen nějaké články z časopisů, pár plakátů a dvě hry na PSP, o kterých jsem vám psala nedávno. Ale i tak jsem si řekla, proč to zase jednou nevyfotit :) Ono to rozložené přeci jenom vypadá jnak, než naskládané v jedné poličce knihovny (ano, nacpala jsem to skutečně do jedné poličky - ale je to dost natěsno).


Odměny za literární soutěž od LadyNico

23. října 2011 v 18:58 | Jeanette |  Drobnůstky od vás
Možná si pamatujete, že jsem se nedávno zúčastnila soutěže o nejlepší Tomb Raider povídku, která se konala na blogu Lady Nico. S vaší pomocí (a ještě jednou vám moc, moc děkuji) se mi ji podařilo dokonce vyhrát. Dnes jsme se všichni finalisté dočkali nádherných odměn. No, to psaní stálo za to :) Děkuji, Nico, ty obrázky jsou vážně krásné, myslím, že se ti moc povedly! V XNA to umíš :)

Avatar



Ženy a počítačové hry

23. října 2011 v 15:29 | Jeanette |  Lara Croft
V časopise GAME4U se objevil zajímavý článek na téma Ženy v počítačových hrách. Samozřejmě musíme zmínit Laru Croft, pokud se chceme zabývat tímto tématem. To je bez debaty. Ačkoliv nesouhlasím s větou, že Lara Croft dominovala hrám v minulosti a pomalu už se na ni zapomíná, protože ji začínají nahrazovat jiné ženy, článek jsem oskenovala, byste si ho mohli přečíst i vy.

Pokud by text byl nečitelný, plnou velikost obrázků najdete v Galerii.



Tomb Raider For You

23. října 2011 v 14:48 | Jeanette |  Tomb Raider I - Články v časopisech
Bohužel, asi vás zklamu, pokud jste čekali nějakou charitativní akci jako že jsem narazila na stránku, kde se Tomb Raider dává zadarmo :) Nic takového, jen jsem hledala vhodný nadpis pro tento článek. Oskenovala jsem časopis GAME4U (proto to for you :)) ze srpna 2011. V tomto časopise jste mohli za 199 kč najít plnou hru Tomb Raider z roku 1996, kompletní návod ke hře a hezký plakát. Sice pro vás plnou hru nemám, ale s tím ostatním mohu posloužit :)



Prověřte se: mohli byste si s Larou povídat o starověku?

22. října 2011 v 21:54 | Jeanette |  Tomb Raider - Co se jinam nevešlo
Asi se shodneme na tom, že historie patří k Tomb Raider už od samého začátku. Nejčastěji se pohybujeme v legendách, na místech a s osobnostmi právě z období starověku. Každý hráč Tomb Raider, každý fanoušek jistě nepřehlédne historické odkazy a ukázky, které se ve hře nabízejí, a chtě nechtě je už jenom díky Laře pohlcen historií. Poznali jsme na svých cestách skoro všechna známá božstva - severské, indické, řecké či egyptské, prozkoumávali jsme bájné legendy o králi Artušovi nebo Atlantidě, podívali jsme se do Alexandrijské knihovny a snažili jsme se více porozumět významu mexického mayského kalendáře.

Ano, přiznám se vám, že dnes ráno jsem se opět probudila políbena blogařskou můzou s tím, co pro vás připravím. Už jsem pro vás vytvářela pár testů, tentokrát mě napadlo vytvořit několik kvízů z oblasti historie a rozdělit je podle historických období. Test z oblasti starověku skutečně není těžký, jsem si jistá, že ho zvládne každý poctivý TR hráč - už jen proto, že tato místa důvěrně zná díky procházkám s Larou Croft :)

Na konci nenajdete počet bodů a popis toho, jak na tom se svými body jste, ale jen správné odpovědi. Test slouží k tomu, abyste se sami zorientovali a zhodnotili, jak na tom jste. Sama nejsem přes dějepis odborník (i když mě velmi baví) a tento článek berte jako takové odlehčení a zábavu :)


Sbírka větší o jednu věc?

21. října 2011 v 18:00 | Jeanette |  My Diary...
Je mi jasné, že tohle je úplně snobský článek a zřejmě to nikoho nezajímá :) Ovšem já považuji za nutné se o tom alespoň zmínit už jenom proto, abyste věděli, že pokud blog nebude aktualizovaný tak, jak je obvyklé, tak za to může jenom jedna jediná věc a to moje PSP.

Dnes mi přišla TR Anniversary (ze slevy, no nekupte to). Vzhledem k tomu, že tento díl považuji za nejpovedenější od Crystal Dynamics, myslím, že u toho strávím moře času :) Zkoušela jsem to a musím říct, že oproti Legend (ačkoliv ta se mi líbila na PSP také velmi moc), je to ještě víc propracovanější (například kamera a ovládání je tak pohodlné, že hraní je jeden velký relax a pohoda). Třeba jenom Lost Valley jsem hrála jednu hodinu a deset minut :) To bude zase probdělých nocí!

Samozřejmě se můžete těšit na nějakou tu recenzi nebo popis ovládání, jako tomu bylo u Legend. I když nemáte PSP, třeba to postačí alespoň pro porovnání s PC verzí (a věřte, že bude hodně co porovnávat). Ovšem pokud se vám nechce čekat, můžete se rovnou podívat na gameplay video z YouTube:


Taky mě v souvislostí s tím napadlo, že bych mohla aktualizovat fotky mé TR sbírky, protože ty, které jsou v článcích, jsou už rok staré. Takže možná zítra, když se mi bude chtít :)

Samozřejmě mám pro vás foto z dneška.



Tomb Raider na platformě N-Gage

21. října 2011 v 14:20 | Jeanette |  Tomb Raider - Co se jinam nevešlo
Rok 2003 byl pro sérii Tomb Raider neobyčejně plodný, co se týče nových titulů. Zatímco do kin putuje druhý Tomb Raider film s podtitulem Cradle of Life (Kolébka života), v červnu přichází nový, dlouho očekávaný díl herní série, v pořadí šestý, který má hráčům předvést novou, temnější Laru Croft. V červnu ovšem novinky v sérii TR nekončí. Na sklonku října vychází pro majitele telefonů (nebo spíš takové menší herní konzole?) Nokia N-Gage malý dárek. Eidos se mezi všemi těmi inovacemi s filmy s Angelinou Jolie a novým enginem Angel of Darkness rozhodl vsadit na klasiku a v jiném světle ukázal hráčům engine dobře známý, nezapomenutelný a spolehlivý: úplně první Tomb Raider je tady znovu. A to jeho doslova "kapesní" verze.

Telefon nebo herní konzole?

Obojí. Abych vám vysvětlila, o co se vlastně jedná - Tomb Raider pro N-Gage je upravená verze prvního TR s tím, že je Lara oblečená do outfitu známého z Angel of Darkness, jsou tam přidané některé hráčské možnosti a naopak zase ubraná videa a některé scény. Nokia N-Gage je typ mobilního telefonu, který je zároveň komunikačním zařízením a zároveň takovou malou herní konzolí. Stejně jako se vyrábí hry pro PlayStation 1,2 nebo PlayStation Portable (což tradičně vyrábí značka Sony), i Nokia se rozhodla vytvořit takový herní software a ten zavedla do jednoho typu telefonu, který má zároveň sloužit jako kapesní herní konzole. Hry se do tohoto telefonu kupují stejně jako hry do PSP nebo do PC na speciální paměťové kartě, která se vloží do přístroje a software z ní čerpá data potřebná k hraní. Dnes už N-Gage tolik populární není, zlatou éru své existence zažila v době 2003 - 2008. Nicméně co se týče série Tomb Raider, tato verze jistě stojí za zmínku.



Titanic vs. Pearl Harbor

21. října 2011 v 11:07 | Jeanette |  Singl týdne
Zřejmě jste si všimli, že nyní dávám Singly týdne v pátek, předtím to bylo v pondělí. Je to proto, že v pátek lépe stíhám a v pondělí by se mi nemuselo vždy povést přidat Singl týdne.
Dnes jsem se rozhodla pro neobyčejný filmový souboj. Oba filmy se zapsaly u diváků také díky skvělým soundtrackům. Rozhodla jsem se ale, že nedám do boje přímo titulní songy což je pro Titanic My Heart Will Go On a pro Pearl Harbor There You'll Be, nýbrž jen melodie bez doprovodu zpěvaček. Obě skladby jsou nádherné a nejradši bych dala do menu obě, ovšem vejde se tam jen jedna :) Tu, která tam bude, musíte vybrat vy.

Titanic Melody

Pearl Harbor - Tannessee


Ráda se vracím do minulosti :) Tentokrát to bude rok 1912 nebo rok 1945?

Podzimní romantika v pozdimním večeru...

20. října 2011 v 22:29 | Jeanette |  Počítačová grafika
Při každém pohledu ven do okna cinkají jemné kapky, kabáty jsou prosáklé večerním deštěm a pod nohama šustí čerstvě spadané listí v tisíci odstínech oranžové, červené a žluté..
Podzim je krásné období.
Když ale večer zavládne zima a jednomu se nechce vyjít do mokrého bláta, je načase najít si nějakou zábavu uvnitř. My s Lady Nico jsme se rozhodly trávit podzimní, sychravé (a velmi romantické) večery po svém - každá jsme si v Sídle Croftů někoho ulovila a daly jsme se do tance...

Samozřejmě jen v představách :) Přiznám se, že se mi líbí, Nico, zasednout k XNA, vymyslet téma a vytvořit s tímto tématem wallpaper s námi :) Tohle je naše druhá akce, tak doufám, že nebyla poslední. Myslím, že tentokrát se obě práce vyvedly opravdu pěkně.